Harcerska Gromada Wilków im. J.P.2

Idź do treści

Historia - stow. zwykłe HGW im. sw. JP II - historia cz. 6 (2021-2023)

- 24-30.07.2021 - 13 SEW (13 Letni Wypad Wilków) w Beskidzie Sądeckim. Biwakowaliśmy w jednym miejscu - przy Chatce Cyrla w okolicy Rytra. Stamtąd robiliśmy wypady po okolicy. Było gorąco. Kilka razy padał deszcz, ale nigdy nie zaskoczył nas na trasie. Atmosfera była bardzo dobra bo nie było nikogo kto by psuł klimat. Był to piewszy wyjazd po pandemii gdzie mogliśmy czuć się jak przed covidem. Wilkiem Mackenzie został wybrany Pomarańcza. Magik przyjechał pod koniec wyjazdu by zaprosić HGW na swój ślub pod koniec sierpnia. Bardzo dobry wypad. Może w przyszłości na stałe będziemy organizować wyjazdy z jednym miejscem rozbicia namiotów
- 26-30.11.2021 - wyprawa do Rzymu i Watykanu. Wyprawa była przekładana 4 razy (głównie z powodu pandemii covida). Na końcu poleciało tylko 5 osób, ale klimat był udany. Modliliśmy się na grobie św. Jana Pawła II, odwiedziliśmy 3 bazyliki papieskie,schody święte i usta prawdy, a w bazylice NMP na Zatybrzu (Santa Maria in Trastevere) prosilismy Matkę Bożą o dalszą opieke nad HGW. Zatybrze przemierzaliśmy jako HGW po raz pierwszy i zdumiało nas jaka to klimatyczna dzielnica. Było dość chłodno a czasami zimno. Na szczęście nie padało. Namierzyliśmy w okolicach miejsca naszego noclegu (Parafia św. Pankracego) tanią pizzerię prowadzoną przez panią z Polski. Pizza była bardzo smaczna i tania.
- 16-19.12.2021 - klimatyczny biwak na Durbaszce w Małych Pieninach (z Morskimi Wilczymi Tropami). Cały czas w Małe Pieniny pokryte były śniegiem. Pierwszego dnia biwaku - po wejściu na Durbaszkę przez Przełecz Homole - był opłatek w nastrojowej sali kominkowej. Potem w świetlicy była gawęda nt. wydarzeń grudniowych 1970, 1981 i początkach tworzenia się Polski post-komunistycznej. Drugiego dnia była wyczerpująca, ale wspaniała wędrówka przez Wysoką i przełecz Rozdziele do Rezerwatu Białej Wody i potwm wejście na Durbaszkę (6 godzin marszu) Wieczorem mieliśmy ciekawe spotkanie z byłymi żołnierzami uczestniczącymi w misjach stabilizacyjnych w Afganizanie i Syrii. Na końcu dnia podsumowaliśmy dzień i pomodliliśmy się. Rankiem ostatniego dnia - po mszy świętej w Jaworkach - pojechaliśmy busem do Krakowa i dalej pociągiem do Gdyni. Chyba wszyscy byli z tego biwaku bardzo zadowoleni.
- JESIEŃ 2021 - duże zmiany w gronie funkcyjnych: oboźnym Omlet (przedtem na krótko był Pomarańcza), kwatermistrzem został Góral, Asystentem Komendanta został Pilot, Szerp został patrolowym Śnieżnych Wilków (do niedawna Białych Wilków), Bubson został patrolowym Skalistych Wilków (podpatrolowym jest Jack), Corner został proporcowym, Ronaldo został Z-cą proporcowego i drugim podpatrolowym Morskich Wilczych Tropów.
- 8-9.01.2022 - Samochodowy wypad do Torunia. Spaliśmy w po-pruskim Forcie IV. Wysłuchaliśmy gawędy kapelana ks. Eugeniusza Leśniaka i potem byliśmy na mszy św. odprawianej przez niego w Sanktuarium św. JP2. Byliśmy na miejscu porwania ks. Jerzego Popiełuszki. Chłonęliśmy atmosferę starego miasta.
- 19-26.02.2022 - Szkolenie Matecznik w Jaśliskach (Bekid Niski). Jedno z najbardziej kultowych tego typu wydarzeń w historii HGW - ponieważ Jaśliska mają swój niepowtarzalny klimat. Na początku szkolenia pojechaliśmy do Komańczy by odnowić Jasnogórskie Śluby Narodu Polskiego wg redakcji bł. Stefana Wyszyńskiego (przed figurą MB Leśnej w Komańczy). Niestety - od 22.02 - docierały do nas wiadomości o napaści Rosji na Ukrainę. Sympatyczne były obchody DMB i ciekawe gawędy historyczne kursantów. Swietnie radziła sobie kadra szkolenia: obozny - Omlet i kwatermistrz - Goral. Porwały nas opowiesci gospodarzrza - pana Stanisława. Szarym Wilkiem został wybrany Szerp.
- 12-14.03.2022 - Akcja NŻ GRANICA - wyprawa reprezentantów HGW na granicę w Dołhobyczowie by pomóc przy obsłudze uchodźców z Ukrainy. Nocowaliśmy u Jezuitów w Lublinie (wszyscy mieliśmy jedynkę). Było nas 5: Jerry, Omlet, Hades, Jack, Roger. Służba na granicy polegała na przeprowadzaniu uchodzcow wychodzacych z za szlabanu ukraińskiego do strefy polskiej (przejście około 150 m + pomoc w noszeniu bagaży) i umieszczanie ich w busach Straży pożarnej krążących wahadłowo spod granicy do punktów recepcyjnych. Dodatkowym bonusem tej służby był udział w eucharystii neokatechumenalnej w Kościele św. Piotra w Lublinie a także wizyta na Zamku Królewskim w Lublinie - gdzie podpisano Unię Lubelską (będącą początkiem Rzeczypospolitej Obojga Narodów) i nocne odwiedziny Pałacu Zamojskich w Zamościu. W Lublinie rzucały się w oczy elementy pro-ukraińskich. M.in. wieża katedry była podświetlona na niebiesko-żólto. Wyjazd był bardzo owocny i dał uczestnikom ogromną satysfakcję.
-25-26.03.2022 - Wilcza Droga Krzyżowa w Niesiołowicach - w okolicach domku letniego Siwego. Super klimatyczny domek i okolica. Był z nami 15-letni chłopak - uchodźca z Ukrainy
-27-30.05.2022 - Wyprawa do Szwecji. Bardzo udany wyjazd. Mieszkaliśmy w Rezerwacie Przyrody Järvafältet w obrębie tzw. dużego Sztokholmu. Tam uzgodniliśmy z NHHP LS-Kaszuby tzw. Porozumienie Sztokholmskie dot. stałej współpracy pomiędzy NHHP LS-Kaszuby w Szwecji i Harcerską Gromadą Wilków. Nagraliśmy też wspólnie piosenkę na 30-lecie NHHP LS-Kaszuby i umieściliśmy ją na You Tube.
- 1-8.08.2022 - 14-ty Letni Wypad Wilków (14 SEW) w Beskidzie Żywieckim. Pierwszy raz oboźnym był Szerp. Do prejęcia funkcji kwatermistrza przygotowywał się Hades i do funkcji Asystenta Komendanta - Neptun. Pogoda generalnia była bardzo dobra, widoki piękne, atmosfera dobra. Najlepiej -jak zwykle - czuliśmy się na Krawcowym Wierchu. Tam w nocy przybyły górskim pasmem granicznym z Hali Miziowej kłady GOPR by zwieźć na dół Cornera, który podczas nocnego czuwania wbił sobie w pierś przy barku 2-centymetrowy patyk. Corner i Neptun nocą dotarli do Szpitala w Bielsku Białej, gdzie usunięto patyk i zaszyto ranę. Wilkiem MacKenzie został wybrany Pilot. Rozwiązany został patrol: Śnieżne Wilki. Pozostały patrole: Skaliste i Morskie Wilki z mianowanymi niedawno patrlowymi Harcerze chętnie śpiewali na ogniskach, duzym powodzeniem cieszyły się zapasy (szczególnie halowe). Nie było nikogo kto niszczyłby klimat.
-25-30.08.2022 - Letni Obóz OWS w Read and Simonstone (hrabstwo LancaShire). Bardzo klimatyczne wydarzenie. Byli tam: Anglicy, Walijczycy, Polacy cyli my i 2 instruktorów z Argentyny. Graliśmy w różne gry, zwiedzaliśmy okolice, chodziliśmy po małych ale urokliwych gorach (Pendel Hill), pływaliśmy na łodziach w Lake District, wieczorami śpiewaliśmy, gawędziliśmy. Umówliśmy się na następne spotkanie za 2 lata w Polsce.
- 29.09-02.10.2022 - wyprawa w Tatry. Mieszkaliśmy w Schronisku na Polanie Chochołowskiej. Pogoda była w duej mierze deszczowa i mglista. Ale Tatry w każdych warunkach są wspaniałe. Byo z nami gościnnie 3 druhów z 1 NGDH Kniejq (DP). Byliśmy na Bobrowickiej Przełęczy, Grzesiu, Trzydniowiańskim Wierchu, Kończystym Wierchu i Starobocisńskim Wierchu. Zmoczone, zamglone góry wyglądały naprawdę przerażająco. Ale chyba nikt nie żałował że pojechaliśmyk w Tatry. Rano wychodziliśmy do kościoła i potem na pociąg w kompletnym mroku (nie byóo widać drogi) przez co potknąem się i stłuklem sobie stopę. Muszę pamiętać, że góry należy traktować z szacunkiem - nawet zwyklą Dolinę Chochołowską. Podczas pobytu nauczyliśmy się nowej piosenki o Tatrach w deszczu (moja melodia do słów A.Asnyka). Byłosuper. Góry zawsze są kultowe.
- 15-16.10.2022- biwak w Toruniu - 44 rocznica wyboru JP2 na Papieża - główny temat biwaku to ten wybór. Dlatego jedliśmy kremówki - które normalnie jemy tylko w Dzień Patrona i rozmawialiśmy na świecowisku o tym wyborze. Na biwaku zostało ogłoszone ważne uzupełnienie do Poprawki Hradczanskiej.
- 10-12.12.2022 - wypad do Szwecji. Pierwszym miejscem pobytu była kultowa miejcowość - Gnesta. Tam były spotkania opłatkowe. Dostaliśmy oddzielną stugę na górce. Szkoda tylko, że gospodarze - szwedzcy skauci - zawiesili tam tęczową flagę. Harcerki i harcerze z Hufca LS-Kaszuby przyjmowali nas bardzo przyjaznie. Uzgodnilismy, ze HGW bedzie raz w roku przyjezdzac do Szwecji, ale Hufiec LS-Kaszuby nie moze zobowiazywac sie do wizyta na naszych wypadach. Zostalismy zaproszeni do zlozenia wizyty w Szwecji w maju 2023. Drugą noc spedzilismy w urokliwym hostelu w centrum Sztokholmu. Odwiedzilismy slynne muzeum statku krolewskiego VASA. Stwierdzilismy, że jest przereklamowane. Bardzo udany byl spacer Stockholm by Night. Powrot samolotem opoznil sie o 3 godziny z powodu zamieci nad Gdanskiem (z opoznieniem nasz samolot wyruszyl z Gdanska). Ale na szczescie dotarlismy spokojnie do Polski pod koniec dnia 12.12.2022. W wypadzie uczestniczyło 2 harcerzy ze Skorpionów (DP): Panda i Ted. Deklarowali, że chcą czasami być na naszych kolejnych wypadach. Na wypadzie została ustanowiona sprwność LS-K związana z wyjazdami na biwaki LS-Kaszuby w Szwecji.
- 20-25.01.2023 - Szkolenie Matecznik w Skorzewie. Bazą był prywatny dom państwa Klasów w Skorzewie k/Kościerzyny. Na tym Mateczniku po raz pierwszy była Impreza na Orientację "Ostoja" zorganizowana przez Eliasza. Szarym wilkiem wybrano Ronaldo. Wprowadzono Rytuał Gorczański testowany w Gorcach w roku 2020 (w czasie pandemii Coronavirusa): Zamiast jajecznicy w sobotę wieczorem na wypadach je się kawałki jajka na twardo, a zamiast coli na koniec wypadu je się kawałki chleba. Wprowadzono też Poprawkę Skorzewską głoszącą że Strażnik Poranka ma być raz na pół roku na wypadzie HGW lub jego części. Jedzenie było wręcz wyśmienite co na pewno miało wpływ na dobre nastroje.

Strona Główna | Aktualnosci (News) | Zew Wilkow (Voice of Wolves) | Plan Pracy | Ksiega Gosci (Guest Book) | Spiewnik (Songs) | Galeria (Photos) | Kontakt (Contact) | Do Pobrania (Download) | Linki (Links) | Historia (History) | Mapa witryny